Je ontkomt er niet aan: gebruikssporen op je auto. Maar toch ben je nog verliefd op je auto, wat doe je dan? Zorgen dat die liefde voort blijft duren. Alles wat je aandacht geeft groeit. Toch?

Zo zijn wij aan de slag gegaan voor de eigenaar van deze fantastische Mercedes ML320 uit 2007.

Sjaak en zijn Mercedes.

Om te beginnen zal ik jullie wat vertellen over het verhaal van de auto van Sjaak. Sjaak heeft in zijn leven veel auto’s versleten. Wanneer je veel tijd in je auto doorbrengt kan het zo zijn dat het allemaal wat ‘gewoontjes’ wordt. Zo was Sjaak gewend om ieder jaar een nieuwe auto te kopen. Een verse waardoor de welbekende kriebels van het autovirus je weer helpen om iedere dag met plezier in je auto te stappen.
Echter hield dit koopgedrag op toen Sjaak zijn droomauto had gevonden: zijn nieuwe Mercedes ML320.

De nieuwe ML320 van Sjaak.

Van ieder jaar een verse auto, naar 13 jaar onafscheidelijke dienst. De tijd gaat snel wanneer je het leuk hebt. Zo sluipen er door de jaren heen wat schoonheidspuntjes naar binnen zonder dat je het ├ęcht door hebt. Maar dan komt het moment dat je naar je auto kijkt en denkt: ‘wat zou het tof zijn als hij er weer zo mooi uit zou zien en weer zo lekker gaat rijden zoals hij deed toen hij nieuw was’.

Of we deze auto Koot Automotive waardig kunnen maken? Jazeker.

We beginnen altijd met het inventariseren van de wensen samen met de klant. Na deze inventarisatie lopen we de auto van top tot teen na. Zo kijken experts naar zowel de cosmetische- als technische staat van de auto en maken we het plan van aanpak met de daarbij behorende kosten. We behandelen iedere auto alsof het er een van ons is. Hierdoor garanderen we vakwerk en zorgen we er voor dat u als eigenaar weer verliefd wordt op uw auto.

Sjaak zijn ML had algemene gebruikssporen, zoals deukjes, krassen en oneffenheden in de lak. Maar ook de bekende Mercedes ML kwalen bij half leder- half alcantara zoals scheuren in het nepleer en het opgepluisde alcantara waren als een doorn in het oog van Sjaak.
Een auto gaat naar verloop van tijd anders rijden, na ruim 200.000km te hebben gereden is dat niets meer dan logisch. De auto stuurt minder scherp, hij stuurt minder waardoor de liefde voor de ML toch langzaam wegsloop.

Interieurdelen zijn vervangen, het alcantara is hersteld en het volledige interieur is gereconditioneerd.

Sjaak gaf aan tijdens de inventarisatie dat de ML zo nu en dan in ‘noodloop’ schoot. De ‘noodloop’ is een beveiligingsstand die wordt ingeschakeld wanneer de computer van de auto (ECU) een fout herkent die afgegeven wordt door de motor. Deze beveiligingsstand beperkt wordt ingeschakeld om eventuele schade te beperken en zorgt er voor dat de motor beperkt vermogen geeft. Hierdoor kun je doorrijden naar de garage voor een diagnose.

Verder hebben we de automaatbak geflushed (gespoelt), het filter vervangen en de carter schoongemaakt zodat de magneetjes die de slijtagedeeltjes opvangen weer vrij zijn. Fabrikanten raden de olie iedere 60.000km te verversen om de werking van de automaatbak optimaal te houden.

Toen we aan kwamen rijden met de gereconditioneerde ML was Sjaak sprakenloos en emotioneel, hier doen we het voor.

De auto van Sjaak ziet er niet alleen weer nieuw uit, maar rijdt ook weer als nieuw. Dit noemen we Koot Automotive waardig.

Nog niet gevonden wat je zoekt?

Kom dan in contact en dan beantwoorden we al je vragen.